עוסק הרשום בתור עצמאי ברשויות מס הכנסה נדרש להגיש דוח שנתי התקף לגבי התקופה בין 1 בינואר עד 31 בדצמבר של אותה שנה. להלן 10 טיפים עבור כתיבה נכונה ויעילה של דוח שנתי למס הכנסה:
דוח שנתי למס הכנסה:
1. הכירו את החישובים הנלווים
התחילו בכתיבת הדוח רק לאחר שתבררו היטב על כל החישובים הנלווים.
2. הקפידו על תאריכי היעד
זליגה מעבר לתאריכים הנקבעים על ידי רשות המיסים עבור הגשת הדוח היא עבירה חמורה שיכולה לגרור סנקציות קשות.
3. היעזרו במשרד רואי חשבון
התייעצות עם אנשי מקצוע חוסכת הרבה זמן ומאפשרת לעוסק להביא לידי ביטוי את הזכויות שלו.
4. שמרו את כל המסמכים, הקבלות והטפסים
עליכם לשמור לכל אורך השנה את המסמכים, הקבלות והטפסים המשמשים אתכם לצורך הצגת ההוצאות וההכנסות.
5. אל תדחו את הגשת הדוח
גם אם אושרה לכם דחייה בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, אל תעשו זאת לשווא. סיימו עם המשימה מוקדם ככל האפשר והתחילו בראש שקט את השנה החדשה.
6. הקפידו על מילוי פרטים מדויקים
כתבו את הדוח תוך שימוש בפרטים מדויקים ובררו מספר פעמים כי כל הנתונים נכונים לפני ההגשה.
7. נצלו את כתיבת הדוח לצורך הערכת ביצועים
השקעה בכתיבה של דוח מפורט יכולה לעזור לעסק לעקוב אחר הביצועים שלו לאורך השנה ולבצע שינויים או התאמות.
8. הכירו את ההבדלים בין הדוחות
יש סוגים שונים של דוחות ובעיקר כדאי להבחין בין דוח רגיל למקוון.
9. סנכרנו בדוח את אחוז המקדמות והביטוח הלאומי
עליכם לכתוב בתוךהדוח את כל המקדמות ואת התשלומים שהועברו לביטוח לאומי או מס ערך מוסף.
10. אל תחפשו קיצורי דרך
השקיעו את הזמן הדרוש בכתיבת דוח שנתי לרשות מס הכנסה והימנעו מצרות.